Používame súbory cookies pre zlepšenie funkčnosti našich stránok. Dodatočné súbory cookies používame na vykonávanie analýz používania webových stránok a na kontrolu účinnosti marketingových opatrení. Súhlas s používaním súborov cookies vyjadríte kliknutím na tlačidlo "Súhlasím".

Viac informácií

Alfa Romeo: Meno Milano nie je OK? Takže „Alfa Romeo Junior“!

16.04.2024


Jean-Philippe Imparato – CEO Alfa Romeo


„Sme si istí, že tento moment vstúpi do histórie značky. Je to veľká zodpovednosť ale súčasne aj vzrušujúci moment. Výber mena Alfa Romeo Junior je úplne prirodzený, pretože toto meno je trvalo zapísané v histórii značky a od začiatku bolo medzi našimi favoritmi aj favoritmi verejnosti. Ako tím sme opäť rozhodli zdieľať našu vášeň pre značku a urobiť z produktu a našich zákazníkov prioritu. Rozhodli sme sa zmeniť meno, hoci sme presvedčení, že sme to nemuseli urobiť, pretože chceme zachovať pozitívne emócie, ktoré naše produkty vždy vyvolávali a chceme sa vyhnúť akémukoľvek druhu polemiky. Pozornosť, ktorú náš nový športový kompaktný model vzbudil v uplynulých dňoch je veľmi potešiteľná a zažili sme bezprecedentný počet návštev nášho online konfigurátora, v dôsledku ktorých bola internetová stránka počas niekoľkých hodín nedostupná.“


Stefano Odorici – Prezident talianskej asociácie predajcov Alfa Romeo

„Alfa Romeo je prívetivá inkluzívna značka, ktorá vzbudzuje vášeň a pozitívne emócie. Môžeme to jasne vidieť, keď sa pozeráme do očí našich zákazníkov, ktorí si prišli prezrieť, vyskúšať a kúpiť automobil Alfa Romeo do našich predajní, alebo si doplniť zbierku historických vozidiel. Preto vítame rozhodnutie značky zmeniť meno nového modelu z Milano na Alfa Romeo Junior vo svetle najnovších správ, ktoré by mohli ovplyvniť nadšenie a obrovskú pozornosť, ktorú nové auto v poslednej dobe získava od našich zákazníkov. Alfa Romeo Junior je, rovnako ako Milano, krásne meno, ktoré má korene v histórii našej značky. Nie náhodou sa hneď zaradili medzi obľúbencov verejnosti.“


Pôvod mena „Alfa Romeo Junior“

Po úspechu športovo ladenej limuzíny Giulia a odvodeného kupé Giulia Sprint GT, ktoré navrhol Giorgetto Giugiaro pre štúdio Bertone, sa značka Alfa Romeo usilovala osloviť nových, mladších zákazníkov, ktorí hľadajú exkluzívny automobil bez extrémnych nákladov na kúpu a prevádzku. 26. septembra 1966 mal v Balocco premiéru model GT 1300 Junior a napriek vypusteniu mena „Giulia“ sa stal lídrom novej generácie Alfa Romeo. Vozidlo poháňal štvorvalec DOHC s objemom 1290 cm3, ktorý dosahoval výkon 65 kW (89 k), umožňujúci dosahovať maximálnu rýchlosť vyše 170 km/h – čo bolo iba o málo menej ako väčší model 1600 – pričom poskytoval vysokú mieru pôžitku z jazdy. Karoséria, mierne modifikovaná oproti kupé s väčšími motormi, mala sviežejší, mladistvý dizajn. Alfa Romeo GT 1300 Junior sa rýchlo stal bestsellerom v rámci modelového radu a symbolom svojej doby. Celkovo sa predalo vyše 92 000 exemplárov.



Podobné akcie a novinky